guideid.com (English) guideid.co.uk (English) guideid.nl (Nederlands) guideid.de (Deutsch) guideid.be (Nederlands)

100.000.000 verhalen verteld!

Trots!

Gisteren (23 februari 2017) bracht Frits Polman, managing director van Guide ID, speciale Podcatcher gebakjes bij Museum Ons’ Lieve Heer op Solder. Nikki Pootjes van de afdeling e-cultuur van het Amsterdam Museum, dat nauw samenwerkt met Ons' Lieve Heer op Solder, nam het gebak in ontvangst.

Aanleiding was de mijlpaal die Guide ID vorige week heeft bereikt: op 15 februari werd het 100 miljoenste verhaal beluisterd met een Podcatcher, de audiospeler van Guide ID.

Een mooie gelegenheid om dit museum en het personeel in het zonnetje te zetten!

Voor Frits persoonlijk is Ons’ Lieve Heer op Solder een speciale klant. “Heel leuk om juist bij Op Solder deze mijlpaal te bereiken. Al tijdens de verbouwing werd de Podcatcher in het museum aangeboden en nodigde ik geïnteresseerde musea uit een kijkje te nemen en een audiotour te nemen. Vervolgens sprak ik met hen over de Podcatcher in het kleine keukentje. Ik kan zeggen dat we toen aan het begin stonden van de grote groei die we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Inmiddels is de Podcatcher bij meer dan 350 projecten ingezet en zijn we internationaal hard aan de weg aan het timmeren. Heel trots ben ik dat al die verhalen verteld zijn op zoveel verschillende plekken. Binnenkort zullen we met onze trouwe klanten het glas heffen om dit te vieren!”

Lees meer

Meer dan 5.000.000 tours!

Nieuwsbrief juli 2016

Er zijn inmiddels meer dan 5 miljoen tours beluisterd op een Podcatcher!
Naast de beluisterde tours zijn er ontelbare verhalen gedeeld over de hele wereld. En omdat het onze missie is om samen met jou zoveel mogelijk verhalen te vertellen en te delen zijn we hartstikke trots op deze mijlpaal.
Ambitieus als we zijn hebben we de lat weer hoger gelegd voor de rest van het jaar.
Guide ID groeit, en hoe! Na Nederland, Engeland, Ierland, Duitsland, België, Denemarken, Frankrijk, Luxemburg, Zweden, Curaçao en Tanzania zullen de Podcatchers ook in Amerika, Italië en Portugal beschikbaar worden.
In deze nieuwsbrief informeren we je over de laatste firmware update en vertellen we over nieuwe projecten. Zoals altijd kun je ons bereiken als je ergens meer informatie over wilt.
Heb een mooie zomer!

Het Guide ID team

Lees meer

Breng het museum tot leven!

Nieuwsbrief april 2016

“Ons Echte Goud”, thema van de museumweek 2016, haakt in op het laten zien van je echte pronkstukken. Bij Guide ID geloven wij erin dat iedereen de pronkstukken niet alleen moet zien, maar ook de verhalen erachter kan beluisteren. Achter elk museumstuk zit immers een verhaal en dat kun je op verschillende manieren aan je bezoekers vertellen. Een mooi voorbeeld hiervan is te beluisteren bij Het Museum van de Twintigste eeuw in Hoorn. Zij hebben een hele leuke family quiz op het Podcatcher platform ontwikkeld en vertellen zo de verhalen op zeer leuke en interactieve wijze.
Steeds meer musea bieden de Podcatcher aan alle bezoekers door middel van Self Service. Tijdens ons laatste seminar in het Amsterdams museum zijn we hier op ingegaan en hebben een aantal projecten belicht. De nieuwe DNA audio tour door het Amsterdam Museum stond hierbij centraal.

Onze visie om zoveel mogelijk mensen jullie verhalen te laten beluisteren voeren we internationaal door. De komende maanden werken we samen aan een heel aantal interessante projecten waar we jullie graag van op de hoogte houden.

Met vriendelijke groet,

Het Guide ID Team

Lees meer

Het jaar van de nieuwe audio tour

Nieuwsbrief februari 2016

Het begrip 'audio tour' wekt vaak verkeerde en ouderwetse gedachtes op. Mensen denken aan zware moeilijk te bedienen spelers, lange tours en een service die veel tijd en energie kost. Tijden zijn inmiddels veranderd en Guide ID verandert mee. Wij blijven voortdurend ontwikkelen, maar behouden een eenvoudig te gebruiken apparaat voor de bezoeker en museum. Door slim om te gaan met interactieve techniek creëren wij een bijzondere ervaring maar blijft het voor de bezoeker simpel. Hier is meer over te lezen in onze 'Spotlights' projecten en je kunt er live meer over horen tijdens ons Seminar van 17 maart a.s. in het Amsterdam Museum.

Kom gezellig langs op één van onze walkins of neem contact met ons op als je vragen hebt!

Het Guide ID team

Lees meer

Connecting people to museums

Nieuwsbrief april 2015

Het eerste kwartaal van 2015 is alweer voorbij. Voor ons was dit een drukke periode waarbij veel nieuwe projecten zijn gestart. Niet alleen in de Benelux is het vertrouwen in Guide ID gegroeid maar ook zien wij een toename van projecten buiten deze regio. Zo is er onlangs een project bij een beroemd chocoladehuis in Zwitserland gerealiseerd, waarbij de bezoeker watertandend naar onze Podcatcher kijkt!

Lees meer

Linken met de bezoeker in 2015

Nieuwsbrief Januari 2015

2014 was een heel goed jaar voor Guide ID en 2015 ziet er net zo veelbelovend uit.

In 2014 hebben we een aantal geweldige projecten gedaan waaronder de tours in de Hermitage en in het Koninklijk museum voor Schone kunsten van Belgie. We zijn erg trots op alle projecten die in 2014 gestart zijn.

Lees meer

Keep it simple, but be creative

Nieuwsbrief Oktober 2014

We hebben zoveel te vertellen sinds onze laatste nieuwsbrief, dat het lastig is om het kort te houden. Ik ga het toch proberen.

Een paar zaken die absoluut de moeite waard zijn haal ik hier even naar voren. Zo gaan we in op MapMyVisit, onze laatste uitbreiding waarmee we de bezoekers ook ná het bezoek service kunnen bieden en de musea helpen hun omzet te vergroten. Maar ik kijk ook naar de vele projecten in Brussel en Amsterdam en de events waar we de komende tijd aanwezig zullen zijn, waaronder het Museum Congres in Leeuwarden.

Lees meer

Een drukke zomer

Nieuwsbrief juni 2014

We zitten in een drukke tijd waarin veel nieuwe en spannende tentoonstellingen openen. We zijn er trots op dat GuideID bij een heel aantal daarvan betrokken is!

Alleen al in de afgelopen paar maanden hebben we de Podcatcher gelanceerd in de Hayward Art Gallery, de Hermitage in Amsterdam en het Anne Frank huis. En de komende tijd staan onder andere projecten in de Nieuwe Kerk Amsterdam, het Amsterdam Museum, Riving ton Place, Kelvingrove Art Gallery en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten België op de planning.

Lees meer

Spannende nieuwe projecten

Nieuwsbrief April 2014

Het eerste kwartaal van het jaar ligt al weer achter ons. Tijd vliegt! Ik betrap mezelf erop steeds aan het begin van de maand hetzelfde te zeggen: 'Ongelooflijk, het is al....

Als ik begin aan de nieuwsbrief, ben ik meestal een tijdje bezig met nadenken over wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Het afgelopen kwartaal is er zo veel gebeurd, dat ik binnen een paar seconden een lange lijst had en een keuze moest maken waar ik het over ga hebben. Ik hoop voor jullie de meest interessante onderwerpen te hebben gekozen.

Lees meer

2014 goed van start

Nieuwsbrief Januari 2014

Zo aan het begin van het nieuwe jaar blikken we nog even terug op 2013. Een jaar waarin we vele nieuwe klanten in verschillende landen mochten begroeten, maar ook mooie projecten met bestaande klanten hebben gerealiseerd.

Lees meer

Research steeds belangrijker in culturele sector

Nieuwsbrief December 2013

Veel van onze klanten maken inmiddels gebruik van de online mogelijkheden van ons Podcatcher platform. Musea maken zelf tours, enquetes en quizjes aan, publiceren nieuwe tours bij tentoonstellingen of voegen een extra taal toe.

Lees meer

Herfst betekent verandering, ook bij Guide ID!

Nieuwsbrief Oktober 2013

De herfst doet zijn intrede en er verandert veel. Bij Guide ID komen we binnenkort met 3 nieuwe Podcatchers en een nieuwe App. Daarnaast zijn we sinds kort ook in Ierland actief. Lees hier wat ons bij Guide ID op dit moment bezig houdt.

Lees meer

De vakantie is voorbij. Tijd voor iets nieuws!

Nieuwsbrief Augustus 2013

Voor de meeste mensen is de vakantie weer voorbij, ook voor ons. Lekker uitgerust en fris zijn we alweer 2 weken aan het werk. Lees hier wat ons bij Guide ID op dit moment bezig houdt.

Lees meer

De zomer begint en Guide ID is er klaar voor

Nieuwsbrief Juni 2013

Musea maken zich op voor het zomerseizoen. Dat betekent dat het aantal bezoekers de komende maanden zal toenemen, en zo ook het aantal Podcatcher gebruikers. Wij zijn daar op voorbereid, en zullen diverse musea in drukke weken gratis voorzien van extra Podcatchers om zoveel mogelijk bezoekers van de tour te kunnen laten genieten.

Lees meer

2017/02/24

100.000.000 verhalen verteld!

Trots!

Gisteren (23 februari 2017) bracht Frits Polman, managing director van Guide ID, speciale Podcatcher gebakjes bij Museum Ons’ Lieve Heer op Solder. Nikki Pootjes van de afdeling e-cultuur van het Amsterdam Museum, dat nauw samenwerkt met Ons' Lieve Heer op Solder, nam het gebak in ontvangst.

Aanleiding was de mijlpaal die Guide ID vorige week heeft bereikt: op 15 februari werd het 100 miljoenste verhaal beluisterd met een Podcatcher, de audiospeler van Guide ID.

Een mooie gelegenheid om dit museum en het personeel in het zonnetje te zetten!

Voor Frits persoonlijk is Ons’ Lieve Heer op Solder een speciale klant. “Heel leuk om juist bij Op Solder deze mijlpaal te bereiken. Al tijdens de verbouwing werd de Podcatcher in het museum aangeboden en nodigde ik geïnteresseerde musea uit een kijkje te nemen en een audiotour te nemen. Vervolgens sprak ik met hen over de Podcatcher in het kleine keukentje. Ik kan zeggen dat we toen aan het begin stonden van de grote groei die we de afgelopen jaren hebben gemaakt. Inmiddels is de Podcatcher bij meer dan 350 projecten ingezet en zijn we internationaal hard aan de weg aan het timmeren. Heel trots ben ik dat al die verhalen verteld zijn op zoveel verschillende plekken. Binnenkort zullen we met onze trouwe klanten het glas heffen om dit te vieren!”

2016/11/02

Guide ID gaat de grens over

Nieuwsbrief november 2016

Hoogste tijd voor een herfstupdate! Na een ontzettend drukke zomer, met als topweek een week waarin we maar liefst vijf grote tentoonstellingen voorzagen van fantastische audiotours, zijn we volop bezig met onze internationale uitbreiding, opkomende beurzen en evenementen en natuurlijk mooie verhalen.

Inmiddels heeft Guide ID kantoren in Nederland, UK en Ierland, België en nu ook in de Verenigde Staten. We leverden projecten op in Stockholm en Berlijn en zijn druk bezig in Portugal. Bekijk hier ons hele team en laat het ons vooral weten als we je ergens mee kunnen helpen.

Op 13 oktober organiseerden we samen met MCW een succesvol seminar in het prachtige Scheepvaartmuseum te Amsterdam. Heb je dit seminar gemist? Kom dan vooral op 25 november naar Museum M in Leuven.

Dit jaar is de Podcatcher ook weer goed vertegenwoordigd tijdens de Amsterdamse Museumnacht. Je kunt op 5 november bij 22 musea in de hoofdstad terecht voor een Podcatcher audiotour. Van ‘Tinguely’ in het Stedelijk Museum, via ’Amsterdam 1900’ in het Stadsarchief tot de prachtige vaste collecties van Ons' Lieve Heer op Solder en het Tassenmuseum.

Graag tot binnenkort!

Het Guide ID team

2016/06/23

Meer dan 5.000.000 tours!

Nieuwsbrief juli 2016

Er zijn inmiddels meer dan 5 miljoen tours beluisterd op een Podcatcher!
Naast de beluisterde tours zijn er ontelbare verhalen gedeeld over de hele wereld. En omdat het onze missie is om samen met jou zoveel mogelijk verhalen te vertellen en te delen zijn we hartstikke trots op deze mijlpaal.
Ambitieus als we zijn hebben we de lat weer hoger gelegd voor de rest van het jaar.
Guide ID groeit, en hoe! Na Nederland, Engeland, Ierland, Duitsland, België, Denemarken, Frankrijk, Luxemburg, Zweden, Curaçao en Tanzania zullen de Podcatchers ook in Amerika, Italië en Portugal beschikbaar worden.
In deze nieuwsbrief informeren we je over de laatste firmware update en vertellen we over nieuwe projecten. Zoals altijd kun je ons bereiken als je ergens meer informatie over wilt.
Heb een mooie zomer!

Het Guide ID team

2016/04/15

Breng het museum tot leven!

Nieuwsbrief april 2016

“Ons Echte Goud”, thema van de museumweek 2016, haakt in op het laten zien van je echte pronkstukken. Bij Guide ID geloven wij erin dat iedereen de pronkstukken niet alleen moet zien, maar ook de verhalen erachter kan beluisteren. Achter elk museumstuk zit immers een verhaal en dat kun je op verschillende manieren aan je bezoekers vertellen. Een mooi voorbeeld hiervan is te beluisteren bij Het Museum van de Twintigste eeuw in Hoorn. Zij hebben een hele leuke family quiz op het Podcatcher platform ontwikkeld en vertellen zo de verhalen op zeer leuke en interactieve wijze.
Steeds meer musea bieden de Podcatcher aan alle bezoekers door middel van Self Service. Tijdens ons laatste seminar in het Amsterdams museum zijn we hier op ingegaan en hebben een aantal projecten belicht. De nieuwe DNA audio tour door het Amsterdam Museum stond hierbij centraal.

Onze visie om zoveel mogelijk mensen jullie verhalen te laten beluisteren voeren we internationaal door. De komende maanden werken we samen aan een heel aantal interessante projecten waar we jullie graag van op de hoogte houden.

Met vriendelijke groet,

Het Guide ID Team

2016/02/10

Het jaar van de nieuwe audio tour

Nieuwsbrief februari 2016

Het begrip 'audio tour' wekt vaak verkeerde en ouderwetse gedachtes op. Mensen denken aan zware moeilijk te bedienen spelers, lange tours en een service die veel tijd en energie kost. Tijden zijn inmiddels veranderd en Guide ID verandert mee. Wij blijven voortdurend ontwikkelen, maar behouden een eenvoudig te gebruiken apparaat voor de bezoeker en museum. Door slim om te gaan met interactieve techniek creëren wij een bijzondere ervaring maar blijft het voor de bezoeker simpel. Hier is meer over te lezen in onze 'Spotlights' projecten en je kunt er live meer over horen tijdens ons Seminar van 17 maart a.s. in het Amsterdam Museum.

Kom gezellig langs op één van onze walkins of neem contact met ons op als je vragen hebt!

Het Guide ID team

2015/10/10

Create something special, but keep it simple

Nieuwsbrief Oktober 2015

Ik hoop dat je de uitnodiging voor ons seminar “Create something special, but keep it simple“ hebt gekregen. Het seminar wordt in het bijzondere Museum de Broekerveiling gehouden. Je hebt nog een paar dagen om je aan te melden! Wees van harte welkom op deze leuke interactieve dag.

Guide ID heeft het laatste half jaar niet stilgezeten! Een groot aantal nieuwe buitenlandse klanten hebben we mogen verwelkomen zoals in het Verenigd Koninkrijk Guildhall, het Pendon Museum, the National Maritime Museum Greenwich, in België het Gallo-Romeins Museum en in Duitsland het Focke Museum.

Voor de bierliefhebbers is De Koninck Experience geopend in Antwerpen. In verschillende themaruimtes komt de bezoeker van alles te weten over Antwerpen als bierstad, de Belgische bieren en het complete brouwproces.Tal van interactieve middelen en audiovisuele effecten zorgen voor een 360° totaalbeleving. Lees meer hierover verderop in deze nieuwsbrief.
Ik ben onze klanten enorm dankbaar voor het vertrouwen dat zij in Guide ID hebben en hoop dat wij nog lang een goede relatie met hen mogen hebben. We hopen je binnenkort te mogen ontmoeten op het seminar op 29 oktober, bij het Groot Onderhoud in Gent op 27 oktober of wellicht tijdens één van onze walk-in dagen.

Frits Polman

2015/04/16

Connecting people to museums

Nieuwsbrief april 2015

Het eerste kwartaal van 2015 is alweer voorbij. Voor ons was dit een drukke periode waarbij veel nieuwe projecten zijn gestart. Niet alleen in de Benelux is het vertrouwen in Guide ID gegroeid maar ook zien wij een toename van projecten buiten deze regio. Zo is er onlangs een project bij een beroemd chocoladehuis in Zwitserland gerealiseerd, waarbij de bezoeker watertandend naar onze Podcatcher kijkt!

Daarnaast zijn wij ook begonnen met een audiotour in Panorama Mesdag te Den Haag. Het museum met het grootste schilderij van Nederland werkt sinds begin april met de Podcatcher. Speciaal voor dit project hebben we een nieuwe startconsole ontwikkeld die het mogelijk maakt de vele talen (20!) simpel door het baliepersoneel te activeren. Mocht u meer willen weten over deze startconsole dan informeren wij u hierover graag nader.

Binnenkort kunt u ook van nieuwe audiotours genieten in het Amsterdam Museum en het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. De Broekerveiling, de oudste nog bestaande doorvaartveiling ter wereld, zal eveneens met een audiotour op de Podcatcher beginnen. Zowel in het museumcomplex als op de rondvaartboot wordt de tour aan alle bezoekers aangeboden. De tour zal beschikbaar zijn in 4 talen en per 1 mei te beluisteren zijn op deze unieke locatie.

Steeds meer musea sluiten zich aan bij MapMyVisit; dit is fantastisch nieuws. Deze unieke uitbreiding in ons platform waarmee we in 2014 gestart zijn, is hierdoor al een groot succes. Zowel de musea als de bezoekers zijn zeer enthousiast over MapMyVisit. Meer over MapMyVisit treft u hier aan.

Op 27 en 28 mei aanstaande zullen in Eindhoven de Museumvakdagen plaatsvinden. Deze professionele vakbeurs wordt georganiseerd voor de Nederlandse en Vlaamse museumbranche. Guide ID zal hier ook aan deelnemen. Wij zijn te vinden op stand 4.9. Voor deze vakdagen kunnen wij u gratis toegangskaarten aanbieden. U kunt deze aanvragen door een email met uw gegevens te zenden naar ons sales team .

Al met al is het voor ons een goede start geweest! De klantenlijst blijft groeien en ik ben onze bestaande klanten zeer dankbaar in het goede vertrouwen dat ze hebben in onze producten. Wij zullen blijven investeren in deze goede relatie. Voor Guide ID staat de klant en de gebruiker van onze producten centraal.

Ons team is de afgelopen maanden dan ook versterkt met Wendy Altena (helpdesk en logistiek) en Cuno van der Feltz (Marketing & PR). Wij wensen beiden veel succes en werkplezier bij Guide ID.


Frits Polman

2015/01/23

Linken met de bezoeker in 2015

Nieuwsbrief Januari 2015

2014 was een heel goed jaar voor Guide ID en 2015 ziet er net zo veelbelovend uit.

In 2014 hebben we een aantal geweldige projecten gedaan waaronder de tours in de Hermitage en in het Koninklijk museum voor Schone kunsten van Belgie. We zijn erg trots op alle projecten die in 2014 gestart zijn.

MapMyVisit is nu officieel gelanceerd en de eerste klanten zijn er al mee gestart. Voor andere projecten werken we aan de laatste details en staan we op het punt te beginnen. Sinds de introductie hebben we uitsluitend positieve reacties ontvangen en het lijkt erop dat MapMyVisit iets is waar musea en galleries op aan het wachten waren. Meer informatie over MapMyVisit vindt u verderop in deze nieuwsbrief en op onze website.

Interactieve projecten heeft Guide ID altijd al gedaan, maar sinds de ontwikkeling van de "Collecting IDentifier" zijn vele deuren open gegaan. Voetbal Halleluja, de succesvolle tentoonstelling in het Amsterdam Museum was het eerste project waar deze IDentifier werd ingezet. En met succes: de Podcatchers en de Collecting IDentifiers reizen nu mee door Europa, te beginnen in Basel in het Historisch museum. Zij lanceren binnenkort hun eigen locale versie van de interactieve tour. Ook hier kunt u straks meer over lezen.

De laatste tijd horen we steeds vaker dat de meeste museum meer focus leggen op audio dan op multimedia (video en foto's). Hier geloven wij ook sterk in en voor ons de redenom de Podcatcher simpel te houden. De focus en de energie van de bezoeker moet uitgaan naar de ervaring, de kunstwerken en de objecten en niet naar ingewikkelde technologie of het turen naar beeldschermen. In deze nieuwsbrief gaan we hier ook op in.

We hopen het komend jaar met u te mogen (blijven) samenwerken en wensen u veel succes.

Frits Polman

2014/09/25

Keep it simple, but be creative

Nieuwsbrief Oktober 2014

We hebben zoveel te vertellen sinds onze laatste nieuwsbrief, dat het lastig is om het kort te houden. Ik ga het toch proberen.

Een paar zaken die absoluut de moeite waard zijn haal ik hier even naar voren. Zo gaan we in op MapMyVisit, onze laatste uitbreiding waarmee we de bezoekers ook ná het bezoek service kunnen bieden en de musea helpen hun omzet te vergroten. Maar ik kijk ook naar de vele projecten in Brussel en Amsterdam en de events waar we de komende tijd aanwezig zullen zijn, waaronder het Museum Congres in Leeuwarden.

Wij zijn erg enthousiast over de lancering van MapMyVisit en voorspellen een grote toekomst in de culturele sector. Met MapMyVisit wordt het bezoek thuis online voortgezet en blijft de connectie tussen het museum en de bezoeker bestaan. Daarnaast gaat het jullie helpen meer bezoekers en meer omzet te genereren. Verderop in deze nieuwsbrief vind je hierover meer informatie.

In Brussel en Amsterdam draaien op dit moment veel leuke projecten. In Brussel zijn we inmiddels met ons derde project van start. Autoworld heeft haar contract verlengd, het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten zet de Podcatcher voor het eerst in bij de Constantin Meunier tentoonstelling en de Hallepoort start binnenkort met een highlight tour in 5 talen. In Amsterdam zijn er nieuwe tentoonstellingen in de Hermitage en in de Nieuwe Kerk, maar ook in het Amsterdam Museum wordt de Podcatcher voor de tentoonstelling Voetbal Halleluja ingezet. Lees meer over andere projecten verderop in deze nieuwsbrief.

De "Voetbal Halleluja" tentoonstelling in het Amsterdam Museum is een hele bijzondere voor ons omdat bij dit project bijna alle elementen van het platform worden ingezet. Zo wordt er niet alleen een gewone audiotour aangeboden, maar ook een familie tour met een quiz en er wordt gebruik gemaakt van de nieuwe Podcatcher Collecting IDentifier. Lees verderop in de nieuwsbrief meer over dit innovatieve project.

Er komen een paar leuke events aan. De eerst volgende is al snel, het museumcongres op 9 en 10 oktober 2014. Tijdens het congres presenteren wij MapMyVisit op onze stand (nr. 22) en verzorgen wij twee maal een workshop op vrijdag, samen met het Bijbels museum. Tijdens de workshop gaan we met de deelnemers brainstormen over de optimalisatie van MapMyVisit. Na het congres organiseren we nog een seminar in het Amsterdam Museum op 27 november. Later in het jaar volgt dan nog het UK seminar in het Royal Museum Greenwich.

Last but not least heten wij onze nieuwe collega in het Engelse team, Lee Goodwin, van harte welkom. We zijn verheugd dat hij ons team heeft versterkt en we wensen hem veel succes.

Frits Polman

2014/06/23

Een drukke zomer

Nieuwsbrief juni 2014

We zitten in een drukke tijd waarin veel nieuwe en spannende tentoonstellingen openen. We zijn er trots op dat GuideID bij een heel aantal daarvan betrokken is!

Alleen al in de afgelopen paar maanden hebben we de Podcatcher gelanceerd in de Hayward Art Gallery, de Hermitage in Amsterdam en het Anne Frank huis. En de komende tijd staan onder andere projecten in de Nieuwe Kerk Amsterdam, het Amsterdam Museum, Riving ton Place, Kelvingrove Art Gallery en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten België op de planning.

Daarnaast hebben we veel overleg gehad met onze huidige klanten en gesproken over ons bedrijf en hoe we het platform kunnen verbeteren. Daaruit zijn een paar goeie nieuwe ideeën gekomen voor de toekomst, zo bestaat onder onze klanten de wens de collecties te kunnen delen en digitaal te behouden en in contact te blijven met de bezoeker. Dat was voor ons goed om te horen, want we hebben zojuist ons nieuwe tool MapMyVisit als pilot gelanceerd in Appeltern, waarmee dit mogelijk is. De komende maanden zal dit worden uitgerold bij meerdere sites in Europa. Meer informatie hierover vind je verderop in deze nieuwsbrief.

Zoals altijd staan wij open voor jullie feedback en geven wij met plezier meer informatie. Stuur ons een email of bel gerust even op. We kunnen je een korte algemene presentatie sturen om aan je collega’s te laten zien, of als je meer informatie nodig hebt, komen we graag naar je toe voor een live demonstratie van het platform. En vergeet niet, dat het altijd mogelijk is 6 maanden gebruik te maken van ons “Try before you buy” aanbod. Neem contact op met één van onze Business Manager voor meer informatie.

Frits Polman

2014/04/15

Spannende nieuwe projecten

Nieuwsbrief April 2014

Het eerste kwartaal van het jaar ligt al weer achter ons. Tijd vliegt! Ik betrap mezelf erop steeds aan het begin van de maand hetzelfde te zeggen: 'Ongelooflijk, het is al....

Als ik begin aan de nieuwsbrief, ben ik meestal een tijdje bezig met nadenken over wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Het afgelopen kwartaal is er zo veel gebeurd, dat ik binnen een paar seconden een lange lijst had en een keuze moest maken waar ik het over ga hebben. Ik hoop voor jullie de meest interessante onderwerpen te hebben gekozen.


Misschien wel het meest spannende project in het Verenigd Koninkrijk tot nu toe is een paar weken geleden gelanceerd: the Battle of Bannock Burn. Een speciaal artikel hierover vind je verder op in deze nieuwsbrief, waar we ook vertellen over ons nieuwste project in Duitsland, het Botanisch museum, en over de Hermitage in Amsterdam.

Op technisch gebied zijn er een paar mooie ontwikkelingen gedaan, wat dacht je van al die mooie tours die nu in de App te vinden zijn en daarin ook de nieuwe opties om ook video's te tonen en stops te activeren via een interactieve kaart.Voor kindertours is in het platform een uitbreiding gemaakt, zodat we nu scores kunnen toekennen en speciale quizzen maken. Voor kinderen een stimulerende factor om meer te kunnen leren. De derde en misschien wel belangrijkste ontwikkeling is 'Map My Visit', een nieuwe marketingtool om een email database te creëren en tegelijkertijd de omzet per bezoeker te vergroten. Lees meer over deze 3 ontwikkelingen in het artikel 'nieuwste ontwikkelingen'.

Wil je na het lezen van de nieuwsbrief meer horen, aarzel niet om contact op te nemen. Iets waar je over na zou kunnen denken is een zgn. trial, waarbij we een mooi aanbod kunnen doen met 0% risico. Lees meer hierover verder op in de nieuwsbrief.

Zoals je ziet, zijn we behoorlijk druk geweest en zijn dit enkel een paar van de projecten waar we het eerste kwartaal mee bezig waren. We hopen dat jullie net zo druk zijn geweest en de komende maanden ook zoveel succes zullen hebben!

Frits Polman

2014/01/22

2014 goed van start

Nieuwsbrief Januari 2014

Zo aan het begin van het nieuwe jaar blikken we nog even terug op 2013. Een jaar waarin we vele nieuwe klanten in verschillende landen mochten begroeten, maar ook mooie projecten met bestaande klanten hebben gerealiseerd.

Behalve onze bekende walk-ins waar bestaande en nieuwe klanten altijd welkom zijn, waren we dit jaar aanwezig op de M&H show in Londen, het Nederlandse Museumcongres in Den Bosch en organiseerden we ons eigen symposium in het Kröller-Müller museum. In 2013 hebben we de nieuwe Podcatcher gelanceerd en de App verbeterd. Deze is nu niet meer alleen voor iPhone (IOS) geschikt maar ook voor Android. Lees meer daarover in het artikel hieronder.

Ook zijn we vorig jaar begonnen met de ontwikkeling van onze marketing console. Dit voorjaar zullen de eerste klanten hiervan gebruik gaan maken en de bezoeker na afloop van het bezoek meer informatie te verstrekken over de tour en daarnaast relevante producten aan te bieden via de webshop. De komende maanden gaan we samen met een aantal van onze klanten verder vorm geven aan dit platform, waar straks al onze klanten gebruik van kunnen gaan maken.

Samen met onze contentpartners werken we op dit moment hard aan de tours die we in het eerste kwartaal gaan opleveren. Wij zijn er trots op te mogen gaan werken in de Hermitage in Amsterdam, het James Joyce Centrum in Dublin, Castell Coch, de Tuinen van Appeltern en het Stadsarchief in Amsterdam.

Nog geen klant, maar wel nieuwsgierig naar ons platform? Neem dan nu contact met ons op om meer te horen over ons trial-aanbod. Zonder enig financieel risico kun je de Podcatcher en de App 6 maanden proberen. Verderop in deze nieuwsbrief vertellen we hier meer over.

Kortom, ons jaar is goed begonnen. We wensen jullie allen een heel succesvol 2014!

Frits Polman

2013/11/15

Research steeds belangrijker in culturele sector

Nieuwsbrief December 2013

Veel van onze klanten maken inmiddels gebruik van de online mogelijkheden van ons Podcatcher platform. Musea maken zelf tours, enquetes en quizjes aan, publiceren nieuwe tours bij tentoonstellingen of voegen een extra taal toe.

Nog lang niet iedereen maakt optimaal gebruik van onze Analytics, de module waarin je online de resultaten van de audiotour en beantwoorde enquetes 24/7 kunt volgen. Het kunnen tonen van resultaten wordt ook in de culturele sector steeds belangrijker. Onlangs kondigde de Nederlandse minister van cultuur Jet Bussemaker aan de geleverde prestaties zwaarder te laten meewegen in de toekenning van de subsidie. Het Podcatcher platform biedt de mogelijkheid om op eenvoudige wijze de prestaties én de waardering van de bezoeker zichtbaar te maken. Lees hierover in het artikel over Research en Analytics.

Naast Research wordt het ook steeds belangrijker voor musea tours aan te bieden voor doven en slechthorenden. Wij waren aanwezig op de Museums Association Conference in Liverpool en kregen daar zeer goede feedback op de hearingloop die we inzetten bij de David Hockney tour in the Walker Art Gallery. Daarnaast bieden we met onze vernieuwe App de mogelijkheid tekst te tonen op de Smartphone. Neem contact op met onze business managers als je hier meer over wilt weten.

Nieuwe projecten zullen heel binnenkort gaan starten in o.a. het Fries Museum, het Zeeuws Museum, Royal Museum Greenwich, Wellington Arch i.s.m. English Heritage en bij Bristol Museums - M-Shed. Daarnaast voegen bestaande klanten nieuwe tours toe. Zo kun je sinds kort genieten van een nieuwe kindertour in Op Solder in Amsterdam en de Michel Coxcie tour in Museum M in Leuven.

Onlangs zijn er in de UK ook twee interessante publicaties verschenen over Guide ID, lees hier meer over verderop in de nieuwsbrief.

Ik wens je veel plezier met het lezen van onderstaande artikelen.

Met vriendelijke groeten,

Frits Polman
Managing Director Guide ID Europe

2013/03/25

De ontwikkeling van een nieuwe website

Bij nieuwe ontwikkelingen hoort een nieuwe website

Waarschijnlijk ondervinden de meeste organisaties hetzelfde bij de ontwikkeling van nieuwe dingen. Eerst maak je veel nieuwe en spannende dingen, maar dan besef je dat de website en andere marketing materialen niet up to date zijn. In de afgelopen 12 maanden hebben we veel nieuwe tools ontwikkeld binnen ons platform en hebben nu dan ook een nieuwe website gelanceerd waar onze boodschap en het concept duidelijk gemaakt worden.

Onze nieuwe website heeft dezelfde achterliggende gedachte als bij alles wat we doen. Gemakkelijk en eenvoudig, voor iedereen te begrijpen en te gebruiken.
We hebben geprobeerd een website te maken die aan de ene kant genoeg uitleg geeft aan iedereen, zodat duidelijk is wat we doen en hoe we het doen, en aan de andere kant, informeel en laagdrempelig zodat mensen gemakkelijk contact met ons opnemen voor eventuele vragen.
Het belangrijkste idee achter ons platform is om musea tijd en geld te laten besparen op eenvoudige wijze. Met slechts één tool kun je tours maken en publiceren (Visitor Guiding), bezoekersonderzoek doen (Visitor Research) en marketing activiteiten ontplooien (Visitor Marketing). En alles is eenvoudig en gemakkelijk te gebruiken voor alle medewerkers en jullie bezoekers.

Neem eens een kijkje en laat ons weten wat je ervan vindt. Is het duidelijk en begrijp je wat wij te bieden hebben. Elke vorm van feedback of vragen zijn welkom. De Business managers lezen en beantwoorden graag je e-mail of telefoontje en maken met plezier een afspraak voor een live demonstratie, tijdens een walk-in of bij jullie in het museum.

2013/02/26

Tijdelijke tentoonstellingen

Gaat het over Erfgoed of Geld?

Misschien wel de grootste uitdaging bij het organiseren van een tijdelijke tentoonstelling is het vinden van de balans tussen de uitgaven voor bezoekersinformatie aan de ene kant en het vinden van manieren om meer inkomsten te creëren aan de andere kant. En dan ook nog voor een korte periode. In dit artikel wil ik uitleggen hoe ik denk dat je deze strijd kunt voorkomen en een win-win situatie kunt creëren voor u en uw bezoekers.

We spreken veel met musea en andere culturele instellingen over de voortdurende strijd het allerbeste te willen bieden aan de bezoekers, binnen het budget, maar ook de zoektocht naar hogere inkomsten , zodat u de dienstverlening juist kan verbeteren.

In de meeste gevallen wordt een compromis gemaakt en worden niet alle diensten aangeboden en ook niet alle mogelijkheden benut om het om budget te verhogen.

Een andere factor is tijd. Het maken van bijvoorbeeld een audiotour of App kost tijd en geld en omdat het "slechts een tijdelijke tentoonstelling" is worden ze vaak niet uitgevoerd. Hetzelfde geldt voor de uitwerking van marketing tools om extra inkomsten te generen.

Ik denk dat het probleem ligt bij dit "korte termijn denken". Extra inspanning, tijd en budget voor één project investeren, heeft geen zin. Maar op de lange termijn betaalt het zich terug, komt er meer tijd vrij voor toekomstige projecten en wordt uiteindelijk meer budget gerealiseerd voor toekomstige projecten.

Plan 1 uurtje in je agenda om eens te kijken wat het aanbod is. Veel professionals in de erfgoedsector hebben een achterhaald idee over het aanbod, het zou te moeilijk en tijdrovend zijn en lastig om extra omzet te behalen. Neem toch even een kijkje, ik weet zeker dat je verrast zult zijn. Ons tentoonstellingsaanbod is heel simpel. Lage investeringen met een duidelijk terugverdienmodel, inclusief bezoekersonderzoek en marketingmogelijkheden!

De laatste tijd hebben we gewerkt aan tijdelijke tentoonstellingen in Kelvingrove Art Gallery, Manchester Art Gallery en Museum het Valkhof. Mocht je daar meer over willen horen, neem gerust contact met me op.

Hartelijk dank voor het lezen van de nieuwsbrief.

Als je meer wilt horen of zien kun je altijd een walk-in bezoeken, ons bellen of emailen naar salesteam@guideid.com

2013/01/24

Audiotour door Paleis op de Dam

Speurneus in de Gouden Eeuw

AMSTERDAM -

Zullen Maria met de rode krullen en de burgemeesterszoon Jacob de Graeff erin slagen de ter dood veroordeelde klokkenspeler Boris Povertsz te redden? Dat is de grote vraag in de nieuwe audiotour voor kinderen van 9 tot en met 12 jaar, die kinderboekenschrijver en theaterdocent Simon van der Geest maakte voor het Koninklijk Paleis Amsterdam.

Het spannende verhaal speelt zich af in de 17e eeuw, toen het paleis nog het stadhuis van Amsterdam was. Hoofdpersoon is de 13-jarige Jacob. Als zoon van Cornelis de Graeff, een van de vier burgemeesters van de stad, behoort hij duidelijk tot de rijke elite van zijn tijd. Een groot verschil met de armoede waarin Marie thuis opgroeit. Als haar neef Boris ten onrechte van een diefstal wordt verdacht, komt ze in opstand tegen de stadswacht en roept de hulp van Jacob in.

Foto: Sebastiaan ter Burg

Simon van der Geest schreef voor deze tour het verhaal. Hij won in 2011 de Gouden Griffel met zijn boek ’Dissus’ en is onder andere bekend van de jeugdboeken ’Geel gras’ en ’Spinder’. Het was Van der Geest wel toevertrouwd om een rondleiding door het paleis aantrekkelijk te maken voor kinderen. Behalve een spannend verhaal moest hij natuurlijk ook de geschiedenis van het gebouw vertellen. De schrijver doet dat door Jacob in de audiotour onder andere met de beelden van Romeinse goden te laten praten, die de planeten voorstellen. Jupiter, Apollo en Atlas, die het universum op zijn rug heeft, stellen ook vragen, die beantwoord moeten worden. Op de aanwezige schilderijen zijn lessen over wijsheid, gerechtigheid en dapperheid af te lezen, die de bezoekers van het stadhuis 350 jaar geleden tot voorbeeld dienden.
Wreedheid

De rechtszaak tegen Boris illustreert de wreedheid van die tijd. In de Gouden Eeuw kon je voor een diefstal worden opgehangen. Ook als je het niet had gedaan, bekende je wel tijdens een bezoek aan de pijnkamer! Het vonnis werd uitgesproken in de Vierschaar. Deze zaal is op de begane grond van het paleis. Vroeger had hij een open verbinding met de Dam zodat het volk getuige kon zijn. De tocht van Jacob leidt behalve langs de Vierschaar ook naar de Burgerzaal, de Galerij, de Burgemeesterskamer en de Schepenzaal. Je moet gewoon het teken volgen van de gestolen gouden olijftak. De olijftak stond voor vrede. Heel belangrijk, want zonder vrede geen handel en geen rijkdom in Amsterdam, dat het middelpunt van de wereld was.

Foto: Koninklijk Paleis de Dam

Het verhaal over Jacob is een van de drie nieuwe audiotours, die deze week werden gepresenteerd. Voor volwassenen wordt de geschiedenis van het paleis verteld door oud-burgemeester Job Cohen van Amsterdam. Voor jongere kinderen van 6 tot en met 9 jaar is er een rondleiding, die zich afspeelt in de Franse tijd, toen het stadhuis het paleis van koning Lodewijk Napoleon werd. Op deze audiotour is de stem te horen van prins Louis, die onder andere de slaapkamers van hemzelf, van zijn vader de koning en van zijn moeder koningin Hortense laat zien. De prachtige empiremeubelen en de grote zilveren kroonluchter van 720 kilo zijn uit deze tijd.

Het Paleis op de Dam is het officiële ontvangstpaleis van H.M. de Koningin en daarom gesloten rondom de periode van een officiële ontvangst. Buiten deze dagen is het gebouw geopend van dinsdag tot en met zondag van 11.00-17.00 uur. Check voor de openingsdagen wel altijd even de site. Entree: volwassenen €10 euro, tot 18 jaar gratis.

Indien u meer informatie wilt of een afspraak voor een demonstratie neem gerust even contact of stuur een email naar petrabrinkhof@guideid.com

2013/01/15

Gelukkig nieuwjaar

Museum bezoekers diensten; Innovaties 2013

Allereerst, namens alle medewerkers van Guide ID, een heel gelukkig en succesvol 2013 gewenst. 2013 wordt een jaar vol innovaties en nieuwe (internationale) klanten. De nieuwste ontwikkelingen van de Podcatcher zijn vooral gericht op het boeien van bezoekers via interactie. Op 31 januari kun je de Podcatcher icm met videoschermen, een quiz voor kinderen en een score interactive voor groepen live bekijken tijdens de Podcatcher Walk-in bij TwentseWelle...

Interactie met bezoekers is steeds belangrijker bij een museumbezoek. Bezoekers verwachten meer dan alleen te kunnen kijken en luisteren. Ze willen vermaakt worden en elke bezoeker heeft zijn eigen voorkeur.

Ik vind dat bezoekers tijdens een bezoek zowel geïnformeerd als vermaakt moeten worden. Guide ID doet dit door via de Podcatcher bezoekers audio informatie te bieden, en direct de mogelijkheid te bieden om interactief en op educatieve wijze een tentoonstelling te beleven.

Voorbeelden hiervan zijn video beelden die geselecteerd en beluisterd kunnen worden met de Podcatcher, interactieve spellen waarbij de Podcatcher dient als afstandsbediening, speurtochten met multiple-choice vragen en mijn eigen favoriet; interactieve live scores aan het eind van een tentoonstelling voor groepen en individuen.

Op donderdag 31 januari organiseert Guide ID een Walk-in bij TwentseWelle. Tijdens de Walk-in krijgt u gratis entree tot de tentoonstelling van Jan Mulder, kunt u de traditionele audio tour beluisteren en een aantal live voorbeelden zien van interactie via de Podcatcher.

Na afloop van de tour ben ik met een collega ter plaatse om uw vragen te beantwoorden. Het is verstandig even te reserveren, want het aantal plaatsen is beperkt.

Reserveren: klik hier

Lees meer over 1-1 Elf idolen en Jan Mulder

Indien u meer informatie wilt of een afspraak voor een demonstratie neem gerust even contact of stuur een email naar petrabrinkhof@guideid.com

2012/12/18

Vrolijk kerstfeest !!

2012 was een belangrijk jaar voor ons

Ten eerste willen wij iedereen bedanken voor alle opmerkingen en reacties op onze artikelen en mailing. Wij hebben met veel interessante professionals gesproken binnen de culturele sector. Wij willen dan ook iedereen een gelukkig kerstfeest en een geweldig nieuwjaar wensen en we spreken en zien jullie weer in het nieuwe jaar. Voor 2013 hebben wij ook veel nieuwe plannen en blijven op zoek naar musea en andere culturele instellingen om mee samen te werken.

Guide ID heeft grote ontwikkelingen doorgemaakt dit jaar. Wij zijn toegetreden tot 4 nieuwe landen, hebben een nieuwe tool voor bezoekersonderzoek en een matchende Podcatcher App geïntroduceerd.

In januari 2013 lanceren we een nieuwe website, en later in 2013 komen we met een tool voor bezoekermarketing. Om alle elementen van ons platform te laten zien zijn we op zoek naar nieuwe showcase locaties in verschillende steden in het land.

Door een showcase te zijn vormt u een samenwerking met ons. U zal gebruik maken van ons platform inclusief de interactieve gids en bezoekersonderzoek en wij krijgen een nieuwe locatie waar wij met een prospect naar toe kunnen gaan om te ervaren hoe het platform live werkt.

Als u geïnteresseerd bent om een samenwerking aan te gaan en graag wilt weten wat de criteria zijn, dan kunt u mij e-mailen en zal ik u de details per mail verstrekken. Samen kunnen we beslissen of wij een dergelijke samenwerking aan kunnen gaan en interessant is voor beide.

Indien u meer informatie wilt of een afspraak voor een demonstratie neem gerust even contact of stuur een email naar petrabrinkhof@guideid.com

2012/11/27

Een VIP in je Museum?

Hoe krijg je een VIP in je museum?

Een VIP in je museum hebben kan een groot voordeel zijn. Het kan zorgen voor extra bezoekers, nieuwe bezoekers en herhaal- bezoekers. Het kan meer leer- en interpretatie mogelijkheden creëren. En als derde aspect zal het de interactie tussen je bezoekers, je medewerkers en het daadwerkelijke erfgoed van de locatie verbeteren.

Ik hoor je denken “wat voor soort VIP kan dit allemaal voor ons doen?". Het antwoord is een "Visitor Interpretation Platform" welk geschikt is voor alle bezoekers, makkelijk is in gebruik en simpel te implementeren is voor jou en je medewerkers.

Deze drie elementen zijn belangrijk omdat tijd, personeel en geld vaak een probleem zijn. Maar door iets te hebben wat zo makkelijk is in gebruik zal je tijd besparen, hoef je niet zoveel personeel in te zetten, en kun je het implementeren zonder investering vooraf.

Bij Guide ID hebben we een uniek platform ontwikkeld die veel obstakels uit de weg haalt en je zal helpen om de vele plannen die je hebt om de interactiviteit en interactie met de bezoekers te genereren, te realiseren. We hebben onze ontwikkelingen altijd gebaseerd op musea en bezoekers feedback, en zijn steeds op zoek naar meer feedback en ideeën om het platform te verbeteren en efficiënter te maken.

“Wij zijn erg tevreden met het Podcatcher platform en haar services. Het is simpel en efficiënt” – Kröller-Müller Museum

Indien u meer informatie wilt of een afspraak voor een demonstratie neem gerust even contact of stuur een email naar petrabrinkhof@guideid.com

2012/11/05

Wie zijn mijn bezoekers?

Hoe kom ik erachter wie mijn bezoekers zijn?

Musea spenderen ieder jaar miljoenen aan interactie, interpretatie en marketing zonder echt te weten wie hun bezoekers nu werkelijk zijn. Ook, en misschien nog wel belangrijker, weten de musea vaak niet wat hun bezoekers nou eigenlijk willen en doen tijdens hun bezoek? Door dagelijks gedetailleerd onderzoek te doen, kunnen musea erachter komen wie hun bezoekers zijn. Hierbij zijn twee soorten onderzoek noodzakelijk, ten eerste het verzamelen van algemene data over waar de bezoekers zijn in het museum en ten tweede meer gedetailleerde informatie door ze de juiste vragen te stellen. Nu denk je waarschijnlijk, goed idee, maar waar haal ik de tijd en het geld vandaan? Het antwoord is; je hebt niet altijd geld nodig, en het meeste werk is al voor je gedaan.

Wat wij kunnen bieden is een makkelijke tool die bezoekers begrijpen, leuk vinden om te gebruiken, en makkelijk is om te implementeren. De tool om te gebruiken is ons “Podcatcher Platform”. Het combineert een leuke interactieve tour, die het bezoekersgebruik iedere dag opslaat en klaar is om te gebruiken voor enquête vragen die de bezoekers kunnen beantwoorden aan het einde van de tour.

Onderzoek geeft aan dat 96% van de bezoekers het bezoek als prettig ervaren. 86% van de bezoekers vindt de lengte van de tour goed en 88% van de bezoekers vindt het niveau van de tour goed. - Onderzoeksresultaten; “Koninklijk Paleis Amsterdam”

Meer dan 80 musea kozen in de afgelopen 3 jaar voor de Podcatcher. Zij kozen ervoor om hun bezoekers een extra gratis service aan te bieden, waardoor zij gegevens konden verzamelen en antwoorden kregen van hun bezoekers over het museum en over wie hun bezoekers zijn.

Door het combineren van de algemene gegevens en enquête antwoorden, boek je geweldige resultaten in het verkrijgen van feedback. Al deze resultaten zijn dag en nacht online beschikbaar in duidelijke overzichten.

Indien u meer informatie wilt of een afspraak voor een demonstratie neem gerust even contact of stuur een email naar petrabrinkhof@guideid.com

2012/10/24

Nieuwste tuintour Engeland

Bexley Heritage Trust lanceert "Podcatcher Interactieve Guide"

Een interactieve tour is een perfecte manier om dingen tot leven te brengen en je bezoekers erbij te betrekken. Bexley Heritage Trust, Open Productions en Guide ID hebben samen een hele interessante en interpretatieve tour gecreëerd van de “Hall Place Gardens”, London. Wat dit project écht uniek maakt is de combinatie van een hele diverse doelgroep met een heel simpel product, dat geschikt is voor iedere type bezoeker.

De interactieve guide vertelt het verhaal van de tuin en de ABC knoppen geven de bezoekers de kans om hun eigen tour samen te stellen. De bezoekers kunnen bijvoorbeeld zelf clips selecteren uit een interview met de hoofd hovenier, Chris Riley. Hierdoor komt de tuin tot leven, creëert het geweldige interpretatie en horen de bezoekers de leukste feiten.

"De tuinen van Hall Place zijn enorm populair bij onze vele bezoekers, van hun fascinerende historie tot hun kleurrijke verschijningen in de verschillende seizoenen.
We kijken er erg naar uit om hen tot leven te brengen samen met Chris Riley, onze hoofd hovenier en het Guide ID Podcatcher platform. We hebben voor de Podcatcher gekozen omdat het simpel in gebruik is, zowel voor ons als voor de bezoekers” - Caroline Worthington, Chief Executive.

Guide ID is enorm trots op dit project en enthousiast over de twee andere locaties binnen Bexley Heritage Trust, “Hall Place” en “Dansons House”. Deze locaties zullen ook starten met de Podcatcher, in april 2013.

Indien u meer informatie wilt of een afspraak voor een demonstratie neem gerust even contact of stuur een email naar petrabrinkhof@guideid.com

2012/10/09

Guide ID breidt verder uit

Guide ID Podcatcher platform nu ook verkrijgbaar in Duitsland en Scandinavië

Heb je er ooit over na gedacht om een audio guide te introduceren bij jouw museum? Maar misschien is gebleken dat het moeilijk, tijdrovend en duur is. Deze factoren zijn van toepassing op alle musea waar Guide ID onderzoek naar gedaan heeft in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Gebaseerd op dit onderzoek, museum- en bezoekers feedback, en jarenlange ervaring, heeft Guide ID een platform ontwikkeld dat al deze factoren tot het verleden laat behoren en bied een oplossing voor het creëren van meer interpretatie en interactie met jouw bezoekers.

Deze visie heeft Guide ID geholpen om marktleider te worden in Nederland en om de markt in Het Verenigd Koninkrijk met succes te infiltreren. Guide ID heeft besloten deze visie ook toe te passen op de Duitse en Scandinavische musea.

Het feit dat musea graag hun bezoekers meer service willen bieden zonder dat alles heel ingewikkeld wordt, is de voornaamste reden waarom musea dol zijn op de Podcatcher.

Ook in Nederland gaan we verder met deze visie en willen meer ervaring op doen om ons concept nog simpeler en geschikter te maken voor Nederlandse musea.

Ik weet zeker dat onze platform mogelijkheden bied voor elke type museum. En dat wij, hoe ingewikkeld jullie plannen ook maar zijn, een simpele oplossing kunnen bieden.

Indien u meer informatie wilt of een afspraak voor een demonstratie neem gerust even contact of stuur een email naar petrabrinkhof@guideid.com

2012/09/25

AHI 2012 Conference

Guide ID Podcatcher platform during AHI Conference

On the 17th, 18th and 19th of October the AHI 2012 annual Conference will take place in glorious Shropshire. Guide ID, like most years, will be attending with a stand and will add some information to the delegates bag. I think the conference is the perfect opportunity to meet new people, museums and other heritage sites. I will be at our stand during all of the networking moments. I have prepared a special “starters” offer, which makes it possible for all locations to directly start offering an audio guide with no upfront investment. This will include all of the platforms elements like the brandable handsets, content and scripting for a complete tour and use of the live analytics and visitor feedback system.

But for us it is about more than that. Guide ID has a great passion for creating a bond between heritage sites and their visitors. We also enjoy taking on the challenge of creating more interpretation and interaction with your visitors, within every type of heritage site that is out there. These challenges only get more fun every time we start working a new one.

Take a look on our website to see a few example of the 80 museums who went before you during the past three years and across Europe.

Parts off the conference will take place outside of the networking area within the hotel. I will be focussing all my attention on our stand and will be able to demonstrate our audio guide platform, our app, our online web-player, the live analytics and our interactive tools for controlling exhibitions and playing interpretive and interactive games.

If you would like more information or would like an appointment with our Business manager UK, then please contact us or send an email to mitchellbrown@guideid.com