guideid.com (English) guideid.co.uk (English) guideid.nl (Nederlands) guideid.de (Deutsch) guideid.be (Nederlands)

Wil je deel uitmaken van ons succes?

Stuur ons je cv en leg uit waarom je voor Guide ID wilt werken.

Wij groeien snel, dus kansen liggen altijd binnen handbereik. Stuur ons gerust je contactgegevens en een sollicitatiebrief waarin je uitlegt waarom je voor Guide ID wilt werken en welke bijdrage je kunt leveren.

Manager Finance & Control

Deventer

Expand your horizons, door bij Guide ID te komen werken en ons verder te helpen bij het “in control” komen van onze afdelingen en de organisatie als geheel. Een prachtige functie / rol voor een financial met veel ambitie, eigen initiatief en onderzoekend karakter en een afgeronde HBO/WO-opleiding die graag helpt bouwen aan de sterk internationaal groeiende organisatie.

Verantwoordelijkheden
Als manager F&C ben je verantwoordelijk voor de gehele boekhouding en de financial / ‘business’ / ‘tax’ control van de organisatie. Je zorgt voor een perfecte financiële administratie inclusief optimale financiële processen die aansluiten op de wensen in de organisatie. Je maakt meerjarenbegrotingen en periodieke stuur- en verantwoordingsrapportages (inclusief informatie uit andere systemen) en analyseert de informatie op juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid. Bovendien leg je dwarsverbanden tussen verschillende informatie (-systemen) en verzorg je ook het (financiële) risicomanagement van de organisatie. Je houdt zicht op het toepassen van of het voldoen aan de (laatste ontwikkelingen op het gebied van) relevante wet- en regelgeving. De manager F&C draagt in algemene zin bij aan de realisatie van de bedrijfsdoelstellingen door advisering en ondersteuning van collega’s en het aanleveren van gevraagde informatie, levert een constructieve bijdrage aan het managementteam en overige teamoverleggen en adviseert de directeur over optimalisering van de (eigen) werkzaamheden.

Rol
Je realiseert, adviseert, ondersteunt en coördineert (eventueel met hulp van een part time financieel medewerker) de managers van de andere afdelingen en de directeur, waaraan je ook rapporteert, om samen optimaal “in control” te komen en te zijn.

Plaats in organisatie
De Manager F&C:
- rapporteert aan de Directeur en is lid van het management team
- werkt nauw samen met de managers van de andere afdelingen (Sales en R&D).

Functie-eisen
- Je hebt minimaal een afgeronde hbo opleiding en voldoende ervaring in een vergelijkbare rol;
- Je bent resultaatgericht, analytisch zeer sterk, stressbestendig en hebt een sterke “drive” met een “hands-on”-mentaliteit;
- Je beschikt over goede leiderschapscapaciteiten, kan anderen motiveren en bent een echte “teamplayer” met goede communicatieve vaardigheden (verbaal en schriftelijk);
- Je kan bedrijfsprocessen overzien, kan meerdere projecten tegelijk managen, wilt continue verbeteren, hebt een hoog probleemoplossend vermogen en hebt kwaliteit, klantrelatie en nauwkeurigheid hoog in het vaandel staan;
- Je organiseert en staat open voor verandering, durft verder te kijken dan je eigen kennis en mogelijkheden en bent leergierig
- En, heel belangrijk, je haalt energie uit onze ‘WHY’: ‘Expand your horizons’;
- Naast de Nederlandse taal beheers je de Engelse taal in woord en geschrift;
- Goede PC vaardigheden t.b.v. het gebruik van Microsoft Office en andere relevante systemen en software;
- Kennis en ervaring van de werking van AFAS is een pré;
- In het bezit van een geldig Rijbewijs – B;
- Je bent woonachtig in de regio.

Wat bieden wij? / Arbeidsvoorwaarden
- Een interessante en veelzijdige (full-time) functie binnen een dynamisch team in een internationaal sterk groeiende onderneming waarin je veel kunt initiëren, organiseren en leren;
- Een marktconform salaris;
- Prima (secundaire) arbeidsvoorwaarden.

Contactinformatie
Ben je enthousiast en geïnteresseerd in deze functie en sluit jouw profiel aan op bovenstaande functie-eisen mail dan jouw sollicitatiebrief en cv naar frits.polman@guideid.com. Wil je meer informatie neem dan contact op met Frits Polman (frits.polman@guideid.com of +31-6-51866426).

Mail ons je cv

Manager Operations

Deventer

Expand your horizons, door bij Guide ID te komen werken en ons verder te helpen bij het optimaliseren van onze operations. Een prachtige functie / rol voor een manager met veel ambitie, eigen initiatief en onderzoekend karakter en een afgeronde HBO/WO-opleiding die graag helpt bouwen aan de sterk internationaal groeiende organisatie.

Verantwoordelijkheden
Als manager operations ben je verantwoordelijk voor de gehele operations van de organisatie. Meer specifiek ben je verantwoordelijk voor onder andere de volgende werkzaamheden en doelstellingen:
- het opstellen, realiseren en bewaken van het Operations jaarplan aansluitend op de strategie en overall doelstellingen van de organisatie en andere afdelingen;
- het managen en controleren van de inkoop, assemblage, voorraadbeheer, het ontvangen, (laten) repareren en uitleveren van producten van en aan klanten;
- het verzorgen van een effectieve en efficiënte helpdesk waarbij klanten naar tevredenheid worden geholpen;
- realiseren dat alle projecten (inrichten, installatie en onderhoud van de producten bij grote klanten) succesvol en naar tevredenheid van de klant starten en soepel (blijven) verlopen;
- het leidinggeven aan (de performance van) het team operations en de individuele leden daarin. Het team bestaat (vooralsnog) uit ongeveer 4 à 5 mensen waarvan 1 in Engeland. Gezien de huidige en verwachte groei dienen ook teamleden te worden aangesteld in andere landen;
- het managen van de partners waarmee we samenwerken in voorgaande werkzaamheden en processen (nationaal en internationaal);
- het inrichten, beschrijven, realiseren en continue verbeteren van effectieve en efficiënte processen en procedures binnen de organisatie;
- het verzorgen van de documentatie, kwaliteitsmanagement en risicomanagement binnen de organisatie alsmede rapporteren over de werkzaamheden en doelstellingen van de afdeling operations.

Plaats in organisatie
De Manager Operations:
- rapporteert aan de Directeur en is lid van het management team;
- geeft leiding aan het team Operations;
- stuurt de Global Service Partners aan;
- werkt nauw samen met de managers van de andere afdelingen (Sales en R&D).

Functie-eisen
- Je hebt minimaal een afgeronde hbo opleiding en minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol;
- Je bent resultaatgericht, analytisch zeer sterk, stressbestendig en hebt een sterke “drive” met een “hands-on”-mentaliteit;
- Je beschikt over goede leiderschapscapaciteiten, kan anderen motiveren en bent een echte “teamplayer” met goede communicatieve vaardigheden (verbaal en schriftelijk);
- Jij kan bedrijfsprocessen overzien, kan meerdere projecten tegelijk managen, wilt continue verbeteren, hebt een hoog probleemoplossend vermogen en hebt en kwaliteit, klantrelatie en nauwkeurigheid hoog in het vaandel staan;
- Je organiseert en staat open voor verandering, durft verder te kijken dan je eigen kennis en mogelijkheden en bent leergierig
- En, heel belangrijk, je haalt energie uit onze ‘WHY’: ‘Expand your horizons’;
- Naast de Nederlandse taal beheers je de Engelse taal in woord en geschrift;
- Goede PC vaardigheden (Microsoft Office);
- Kennis en ervaring van de werking van AFAS is een pré.
- In het bezit van een geldig Rijbewijs – B;
- Je bent woonachtig in de regio.

Wat bieden wij? / Arbeidsvoorwaarden
- Een interessante en veelzijdige (full-time) functie binnen een dynamisch team in een internationaal sterk groeiende onderneming waarin je veel kunt initiëren, organiseren en leren;
- Een marktconform salaris;
- Prima (secundaire) arbeidsvoorwaarden.

Contactinformatie
- Ben je enthousiast en geïnteresseerd in deze functie en sluit jouw profiel aan op bovenstaande functie-eisen, mail dan jouw sollicitatiebrief en cv naar frits.polman@guideid.com. Wil je meer informatie neem dan contact op met Frits Polman (frits.polman@guideid.com of +31-6-51866426).

Mail ons je cv

Business Manager België

Brussel

Guide ID is op zoek naar een ambitieuze Business Manager om bij te dragen aan de uitbreiding van de interactieve Podcatcher in België, bij voorkeur woonachtig in of rondom Brussel.

Functieomschrijving
Je bent verantwoordelijk voor het werven van zo veel mogelijk klanten voor Podcatchers in jouw land. Naast directe acquisitie verwachten we dat je zelfstandig marketingactiviteiten zal starten zoals het verzenden van verkoopgerichte mailings, het plaatsen van advertenties en het organiseren van regionale evenementen. Je verricht marktonderzoek om musea, contactpersonen en bezoekersaantallen in kaart te brengen. Daarnaast organiseer je demonstraties op locatie voor potentiële klanten. Je stelt offertes op, sluit contracten af en maximaliseert in samenwerking met musea het aantal bezoekers per maand dat een audiotour neemt. Alle sales activiteiten dienen te worden ingevoerd in ons CRM systeem van waaruit ook je targets worden gevolgd.
je werkt vanuit huis, maar bent bereid regelmatig naar het hoofdkantoor toe te komen voor overleg met het team.

Profiel
Je beschikt over relevante saleservaring. Je kunt je vlot uitdrukken in het Engels, Frans en Nederlands (mondeling en schriftelijk). Affiniteit met de culturele sector is gewenst. Contacten binnen de museumwereld vormen een pré. Je hebt aantoonbare commerciële ervaring. Je bent flexibel, je kunt onafhankelijk werken en je bent initiatiefrijk.

Salaris
Je ontvangt een maandelijkse vaste beloning, aangevuld met een percentage van de omzet van de contracten die je hebt gesloten. Stuur voor meer informatie een e-mail met je cv en een motivatiebrief waarin je uitlegt hoe jij kunt bijdragen aan het succes van Guide ID.

Mail ons je cv

Business Manager UK

London

Guide ID is looking for an ambitious sales professional who wants to contribute to the European expansion of the Podcatcher Platform. We are currently looking for a Business Manager UK, who preferably is based in Greater London.

Job description:

You will be responsible for all sales and sales related matters in the UK. Besides direct acquisition, we expect you to initiate marketing activities such as sales oriented mailings, ads and attend regional events.

You will perform market research to map out the complete heritage market in your area, find vital sales contacts and collect data based on visitor numbers. Organizing on site demonstrations and sales meetings with prospects will be a vital element for the day to day sales process. Besides this, day to day responsibilities will include drafting quotes, drafting contracts and -in cooperation with museums- maximize the number of monthly visitors that take a tour, to optimize sales. All sales activities need to be logged into our CRM-system which is also used to manage your targets.

Profile:
You have a bachelor's degree in sales and 5-10 years of relevant international sales experience. Must be native English speaker. A basic affinity with technical platforms like the Podcatcher platform is desired. An existing network of contacts within the heritage market is a plus!

You have a proven commercial track record. You are flexible, can operate independently and show a lot of initiative.


Salary
You will receive a fixed base income supplemented with a percentage of the turnover of the contracts you have closed. For more information, send an e-mail containing your resume, a motivational letter on what you think you can contribute to the success of Guide ID in your area and what you can add to the existing international sales team.

Email your résumé

Stages en afstudeerscripties

Hoofdkantoor, Nederland

We zijn een op ontwikkeling gericht bedrijf en dus altijd op zoek naar getalenteerde jonge mensen die een andere benadering hebben of iets aan het bedrijf kunnen toevoegen. We nodigen studenten uit ons een korte beschrijving te sturen van wat ze hopen te bereiken in een stage of wat hun afstudeerscriptie moet omvatten. We bieden mogelijkheden voor zowel technische als commerciële opleidingen.

Ik ben geïnteresseerd